Glasheldere afspraken met SITA

Glasheldere afspraken met SITA

Per 1 augustus start er een pilot voor twee maanden om in de binnenstad van Deventer het glas op te laten halen door Deventer Stadsdistributie. Voordeel voor de huidige inzamelaar SITA is dat zij het glas eens per week bij het depot van Deventer Stadsdistributie op kunnen halen en niet meer de binnenstad in hoeven.

SITA is specialist op het gebied van betrouwbaar en duurzaam afvalmanagement. Dit betekent dat zij alles in huis hebben voor de inzameling en het transport van diverse afvalsoorten op een duurzame wijze. Ook in deze pilot staat duurzaamheid hoog in vaandel. Deventer Stadsdistributie verzamelt met elektrische wagens het glas waardoor de binnenstad wordt ontzien van vrachtverkeer van SITA. Hierdoor wordt de binnenstad veiliger, wordt brandstof bespaard en wordt de CO2-uitstoot gereduceerd.

Stadsdistributie gaat regionaal

Stadsdistributie gaat regionaal

De gemeenten uit de Stedendriehoek willen gezamenlijk strenger gaan optreden bij het verlenen van ontheffingen om vrachtverkeer in de binnensteden te beperken. Dit als oplossing voor de groeiende overlast van bevoorradend verkeer in winkelstraten.

Om het voor vervoerders interessanter te maken om als duurzaam alternatief te kiezen voor Stadsdistributie wordt het aantal overslagpunten in de regio uitgebreid. Deze intentie hebben betrokken partijen eind april uitgesproken tijdens de bijeenkomst “Stadsdistributie in de Stedendriehoek”.

De partijen gemeenten, vervoerders en stadsdistributie spraken met elkaar op initiatief van Delta en Sallcon. Beide SW-bedrijven verzorgen al jarenlang Stadsdistributie in respectievelijk Zutphen en Deventer.

Stadsdistributie, 100% groen, veilig en snel

Stadsdistributie, 100% groen, veilig en snel

Deventer Stadsdistributie is de enige vervoerder die buiten de venstertijden in de Deventer binnenstad de goederen met elektrische auto’s duurzaam bezorgd. En is daarmee 100% groen, veilig en snel.

Deventer Stadsdistributie is een samenwerking tussen MKB Deventer en Sallcon om een groene oplossing te bieden voor de logistieke bevoorradingsproblemen die al jaren zorgen voor onveilige situaties, opstoppingen, irritaties en onnodige milieubelasting. Aangesloten transporteurs lossen voortaan op het industrieterrein, waarna Sallcon elektrisch en duurzaam de bestelling in de binnenstad aflevert.

Wethouder start Deventer Stadsdistributie

Wethouder start Deventer Stadsdistributie

Wethouder Marc-Jan Ahne en Henk Scharp, voorzitter MKB Deventer hebben dinsdag 13 september persoonlijk de aflevering van goederen bij enkele winkels in de binnenstad verzorgd. Daarmee is Stadsdistributie Deventer officieel van start gegaan.

Deelnemers enthousiast

Ahne en Scharp ontvingen veel enthousiaste reacties van winkeliers en publiek. De reeds 150 deelnemende winkels als Vera Moda, Jack & Jones en Wennekes Lederwaren hebben alleen maar positieve ervaringen opgedaan met Stadsdistributie Deventer. ‘De elektrische wagens mogen ook overdag laden en lossen in de binnenstad, ze komen dus wanneer ik wil en zijn erg servicegericht. Bovendien zijn de elektrische wagens klein en milieuvriendelijk.’

Voordelen voor winkeliers

Deventer Stadsdistributie biedt een groene oplossing te bieden voor de logistieke bevoorradingsproblemen die al jaren zorgen voor onveilige situaties, opstoppingen, irritaties en onnodige milieubelasting. Aangesloten transporteurs lossen …

De Stentor: ‘Stadsdistributie verovert Deventer’

De Stentor: ‘Stadsdistributie verovert Deventer’

Al 145 bedrijven doen mee aan de groene bevoorrading via Deventer Stadsdistributie. Tekenend voor het animo is dat een tweede elektrische wagen gaat rijden.

Dat meldt de Stentor op 20 augustus in een uitgebreid artikel over Deventer Stadsdistributie, een intiatief van MKB Deventer en Sallcon Werktalent. Op 13 september is om 16.00 uur de officiële aftrap in de binnenstad van Deventer.

De groene stadsdistributie is een lang gekoesterde wens in Deventer. Het is duurzaam en het biedt werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Voor ondernemers is deelname kostenneutraal, het kost niets meer dan de ouderwetse manier van bevoorraden. De vervoerders hoeven de binnenstad niet meer in, wat tijdswinst oplevert. Zij betalen hiervoor een kleine vergoeding aan Deventer Stadsdistributie.

web design